demian maia


0
Share via
3 shares
demian maia
Advertise on WUPPLES┬« ­čÉĚ (50% off...don't miss this!)

WUPPLES® MMA

Advertise Here

Make ­čĺ░ on YouTube? (ends soon) Subscribe & learn how ­čąő

– From London, England. Original airdate: 2/21/09

Fun Fact: While the States got this show for FREE on Spike TV, the people across the pond in Jollie Olde Englande had to foot the bill for the PPV costs.

– Welterweight bout: Paulo Thiago d. Josh Koscheck via KO (uppercut) at 3:29 of round 1. I Feel bad for Koz because of the crappy stoppage and the crowd didn’t take long to start booing that one either. The ref wasn’t wrong to stop the fight per se, but Josh wasn’t out, and landed in straight guard position, although admittedly those were awesome shots, but Koscheck wasn’t gonna die from an extra punch or two if he was out. They are supposed to protect the fighters not be their mommy.

– Middleweight bout: Demian Maia d. Chael Sonnen via submission (triangle choke) at 2:37 of round 1. Though, the outcome was predictable with Sonnen only being the former BodogFIGHT standout and Maia being a BJJ superman, Maia is still one impressive mofo and I look forward to seeing more of him.

– Middleweight bout: Nate Marquardt d. Wilson Gouveia via TKO (knee and punches) at 3:10 of round 3. They actually had the balls to charge money for this card? Seriously? Though saying that, Marquardt did get an awesome KO with the flying knee. FUCK that was great. Gouvier was bleeding profusely after that and that was a very good quality win by Nate there.

– Welterweight bout: Dan Hardy d. Rory Markham via KO (punch) at 1:09 of round 1. Rory Markham is a former Quad City Silverback, a Miletich Fighting Systems protege, and probably the best IFL guy that the UFC was able to pick up when the organization folded. Anyways, although, there was plenty of choice for ‘KO Of The Night’, I Personally would’ve gone with Hardy’s punch to Markham’s jaw. That was CLEAN. And do Brits EVER lose any of the fights in England?! I’m not saying there’s anything shady about it, but… yeah, actually that’s exactly what I’m saying.

– Lightweight bout: Diego Sanchez d. Joe Stevenson via unanimous decision (30-27, 30-27, 29-28). Round three saw Diego being cautious to avoid making a mistake, but DAMN the first two rounds were fun. Much love for Stevenson, guy doesn’t quit and kept me worrying until the end of the fight he might throw the big finisher punch.

Fun Fact: This was Sanchez’s first outing at 155.

– Final Thoughts: Solid show, but there wasn’t much name value at all on this event. The only fight I really got into was the main event. Oh, and the ring girls were hawt. I Wonder if any of them went nude like Rachelle…


Like it? Share with your friends!

0
Share via
3 shares

What's Your Reaction?

cute cute
0
cute
damn damn
0
damn
adore adore
0
adore
scary scary
0
scary
vomit vomit
0
vomit
wtf wtf
0
wtf
cry cry
0
cry
laughcry laughcry
0
laughcry
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
Share via


Attention MMA Gyms & Trainers

Struggling with Training? (we can help)
Bonus:  Special Report Reveals the Top Physical Training Tips from Experts ($197 value for FREE but only while they last!)
Get Started
1800MMAPlanet®
insider
close-link
Attention MMA Gyms & Trainers
Want to be an Influencer? (try Social Pilot for FREE)
Bonus:  Skyrocket Your Income and Maximize Exposure by becoming an Influencer ($197 value for FREE but only while they last!)
Get Started
1800MMAPlanet®
close-link
close-link
­čÉĚ WUPPLES┬« MMA
Shop Now
close-image
close-image